Šiek tiek
anksčiau rašiau apie nemalonius nuotykius, nutikusius su naujai įsigytu automobiliu. Kadangi ši istorija galutinai "išsirišo", tai nusprendžiau ją papasakoti ir jums. Tai pamoka mums patiems ir, tikiuosi, kitiems.
Pribrendus reikalui nusprendėm įsigyti didesnį automobilį (iki tol važinėjom Peugeot 306). Sugalvojom pinigų pasiskolinimo planą, atsispausdinom daugybę skelbimų. Bet niekaip negalėjom apsispręsti. Nedrįsom, bijojom apsigauti, nes nei aš, nei vyras nenusimanom automobiliuose, neturim ir nusimanančių draugų.
Nors rinkomės skelbimus tik su Vilniuje parduodamais automobiliais, bet kažkokiu neįtikėtinu būdu išsirinkom Renault Espace esantį Panevėžyje. Nuvažiavom apžiūrėti. Nepamatėme jokių akivaizdžiai matomų defektų - važiuoja lygiai, sujunginėjom viską, ką galima įjungti ir viskas veikia. Išskyrus kondicionierių, nes pardavėjas tiesiog nespėjo jo užpildyti. Mus perspėjo, kad mašina buvo daužta, bet viskas pilnai suremontuota, nereikia net tepalų keisti - kai norėjau patikrinti jų lygį mane patikino, kad tikrinčiau tik po kokių 10 000 km, nes viskas pakeista ir užpildyta.
Renault Espace 2002 m gamybos, atrodė tvarkingai, salone 7 sėdynės. Prašė 23 000 Lt, nuderėjom 1500 Lt, tad atiduoda už 21 500 Lt. Pardavėjas nepanašus į sukčių.
Apsisprendėm pirkti. Sutarėm, kad po kelių dienų automobilį atvarys į Vilnių, kur ir apiforminsim dokumentus. Tiesa, iki to laiko žadėjo pripildyti kondicionierių.
Taigi, sutartą dieną susitikom. Pirma staigmena - nespėjo pripildyti kondicionieriaus, bet dievagojosi, kad tikrai nėra jokių gedimų. Apiforminom dokumentus - automobilis teisiškai jau priklausė man. Bet dar nesumokėjom pinigų, nes norėjom, kad pardavėjas kartu su mumis pabūtų kol praeidinėsim tech apžiūrą. Nes galvojom jei atras kažkokių gedimų, tai dar nuderėtume kainą. Visą laiką pardavėjas buvo kartu su mumis, laukė eilėje prie tech. apžiūros, bet baisiai spirgėjo, kad vėluoja į darbą. Galiausiai visgi jis išvažiavo nesulaukęs apžiūros (pinigus, aišku, teko sumokėti).
Tech. apžiūrą automobilis nepraėjo - reikėjo sureguliuoti vieną žibintą ir pritvirtinti akumuliatorių, o šiaip viskas puikaus stovio. Nudžiugome. Bet neilgam. Jau nuvažiavus sureguliuoti žibinto servise pasakė, kad įsigijome ne pačio geriausio stovio automobilį. Na, bet nekreipėm dėmesio į tai, nes pirkom ne naują ir tikėjomės, kad reikės kažką paremontuoti. Kadangi dėl žibinto gedimo negalėjo sureguliuoti šviesų nuvažiavome į kitą servisą. Ten vėl mums pasakė, kad automobilis prasto stovio. Na, bet kas konkrečiai yra negerai mums nepasakė.
Toliau man atsitiko jau
aprašytas nutikimas, po kurio sekė
grandininė gedimų reakcija. Visur mums sakė, kad
po avarijos automobilis buvo blogai suremontuotas. Galiausiai Tanagroje negalėdami pataisyti kažkurio gedimo mums rekomendavo nuvažiuoti į specializuotą Renault servisą.
Nuvažiavome. Ten padarė mechaninės dalies tikrinimą ir kompiuterinį testavimą. Išvada mus pribloškė - automobilis net negali būti eksploatuojamas. Surašė didžiausią gedimų sąrašą. Kad apytiksliai apremontuotume reiks minimum 15 000 Lt. Pirma mintis - nori "ant mūsų" užsidirbti pinigų. Bet kai pasakėme, kad tebūnie - tegul jie remontuoja, jie atsisakė remontuoti teigdami, kad pagalvotume ar apskritai ją verta remontuoti. Pasiūlė pareikšti pretenziją pardavėjui.
Jautėmės sugniuždyti. Galvojom ar pardavėjas sukčius, ar visiškas diletantas (nes jis teigė, kad pats remontavo automobilį). Pasiguodėm tėvams ir draugams. Nežinojome ką toliau daryti.
Protingų žmonių pagalba sudėliojom tolesnį veiksmų planą. Pasiskaitę vartotojų teisių įstatymą, pasitarę su teisininku nusprendėm, kad per 14 dienų mes turime teisę gražinti automobilį arba prašyti kompensacijos už remontus.
Pirmiausia paskambinome pardavėjui ir paaiškinome visą padėtį ir geranoriškai paprašėme atsiimti automobilį grąžinant mums už jį sumokėtus pinigus ir pinigus, išleistus remontui. Jis negalėjo patikėti, kad automobilis apskritai turi gedimų. O mūsų reikalavimas pasirodė jam neįtikėtinas ir atsisakė jį įvykdyti.
Tada surašėme raštą, kuris atrodė maždaug taip:
REIKALAVIMAS
DĖL SUMOKĖTŲ PINIGŲ UŽ NEKOKYBIŠKĄ PREKĘ GRĄŽINIMO
2008 metų gegužės 19 d. iš Jūsų IĮ ......... aš įsigijau lengvąjį automobilį RENAULT ESPACE, valst. Nr. ..............., kėbulo Nr..........................., (...)
Š.m. gegužės 23 d. važiuojant minėtu automobiliu piko metu jis staiga užgeso ir neberodė jokių gyvybės žymių. Buvau priversta jį nutransportuoti į autoservisą. Autoserviso UAB Tanagra specialistai pakeitė generatorių ir su juo susietus gedimus ir pasakė, kad automobilis turi dar daugybę rimtų gedimų, dėl kurių patarė kreiptis į specializuotą RENAULT servisą. Kad galėčiau saugiai važinėti su šeima, kurioje auga du mažamečiai vaikai, kreipiausi į UAB Sostena įgaliotą RENAULT atstovą Lietuvoje, kur buvo atliktas automobilio mechaninės dalies patikrinimas ir kompiuterinis testavimas.
UAB Sostena specialistai nustatė, kad automobilis negali būti eksploatuojamas, nes turi daugybę trūkumų:
1. Sutrūkęs kondicionieriaus siurblys;
2. Sugadinta apatinė variklio pagalvė;
3. Sulaužyta ventiliatoriaus jungtis;
4. Oro pagalvės iššautos;
... ir t.t. - iš viso 18 punktų.
Be to Sostenos darbuotojai pasakė, kad pašalinus šiuos trūkumus, gali išryškėti nauji ir informavo, kad trukumų pašalinimas gali kainuoti apie penkiolika tūkst. litų.
Prieš tai pakeitėme sugadintą priekinį dešinį žibintą, akumuliatoriaus tvirtinimą, tvarkėme kapoto uždarymo mechanizmą (...). Turime visus patvirtinančius dokumentus bei čekius.
Kai pirkome iš Jūsų automobilį, Jūs tvirtinote , kad jis labai geros kokybės ir nuslėpėte rimtus gedimus, dėl kurių jo negalima eksploatuoti.
Remdamasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu, Jūs, kaip prekės pardavėjas, pažeidėte mano teises ir įstatymu saugomus interesus.
Prašau geranoriškai sutikti su mano reikalavimais ir grąžinti mano sumokėtus Jums ... Lt bei išleistus remontui ... Lt ir atsiimti apgaulės būdu parduotą nekokybišką prekę (automobilį RENAULT ESPACE).
Priešingu atveju, negavusi atsakymo per dešimt dienų, kaip tai numato Vartotojų teisių apsaugos įstatymas, aš būsiu priversta kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, Valstybinę mokesčių inspekciją bei teismą dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo bei grėsmės sukėlimo mano šeimos ir mažamečių vaikų gyvybei.
Raštą registruotu, skubiu ir visokiu kitokiu paštu išsiuntėme adresatui. Beje, nors pirkome asmeniškai iš žmogaus, bet pirkimą jis formino per įmonę. Todėl raštas adresuotas įmonei.
Ir štai kažkurią dieną paskambino mums pardavėjas. Buvo išsigandęs ir priblokštas. Klausė kodėl atsiuntėm tokį grasinantį raštą? Paaiškinom, kad visai negrasinam, o tik ginam savo teises. Vis dėlto, nors ir nenoriai, bet jis sutiko atpirkti iš mūsų automobilį ir sumokėti už remontus. Džiaugėmės. Tačiau apsvarstę dar kartą situaciją - kad į automobilio remontą įdėta ne tik pinigų, bet ir laiko, jėgų, kad jau vasara ir mums nusimato kelios didelės kelionės, kurioms ir pirkom didesnį automobilį, kad taip greit nepavyks nusipirkti kito ir pan., nusprendėme pasiūlyti sumokėti tik už remontus, o automobilį pasilikti. O jei iki galo nepavyks suremontuoti mašinos, tai po metų parduosim.
Perskambinom pardavėjui ir pasiūlėm šį variantą. Jis sutiko. Taigi, prieš kelias dienas jis mums sumokėjo pinigus už padarytus ir dar numatomus remontus.
Šiandien dar iki galo automobilis nėra pataisytas, bet likę gedimai nėra gyvybiškai baisūs (išskyrus vieną elektrinį gedimą, susijusį su kondicionieriumi, kuris gali mums nemažai kainuoti, bet kol kas nerandam elektriko, kuris apsiimtų tai remontuoti). Su šiuo Renault buvome vienoje ilgoje kelionėje ir netrukus vėl išvažiuojame - atrodo, automobilis važiuoja puikiai :)
P.S. Mes nusprendėme dar kartą nuvažiuoti i Sosteną su jų išvada (kur mums buvo pasakyta, kad automobilis yra neeksploatuojamas), kad jie konkrečiai išvardintų tuos "mirtinus" gedimus, dėl kurių negalima eksploatuoti automobilio. Tai šį kartą jie nebuvo tokie kategoriški ir negalėjo paminėti nei vieno tokio gedimo...
Foto iš bmw.com