2009 m. kovo 5 d., ketvirtadienis

"Neminėk Dievo vardo be reikalo" (Raminta)

Vienas iš Dievo įsakymų skamba taip: "neminėk Dievo vardo be reikalo". Ankščiau galvodavau, na kam tas įsakymas reikalingas, kas čia tokio jei dažnai mini Dievą? Juk religingos bobutės kiekviename sakinyje Jo vardą mini, o kai išsigąsta, tai nenustodamos kartoja :). Na, kartais jos ne tik Dievo vardą mini, prie jo prideda ir dar vieną - Marijos vardą...
Tai gi, šiomis dienomis, supratau, kodėl daug kartų kartoti vardą yra blogai.
Mano vyresnėlis sūnus (Lukas, 6 m.) nuo tada, kai išmoko kalbėti, šaukia mane vardu - Raminta. Nežinau, kodėl jis taip nutarė mane vadinti, bet "mama" niekada ir nekvietė.
Paskutinėmis dienomis Lukas neėjo į darželį, buvo namuose. Trinėsi iš kampo į kampą ir vis manęs kažko klausinėjo arba kažką norėjo pasakyti ir kiekvieną kartą jo frazė prasidėdavo taip: "Raminta, žinai...", "Raminta, Raminta, ar galima...", "Na, Raminta, palauk..." ir panašiai. Išėjus su vaikais į lauką situacija pasikeitė, nes dabar jis šaukdavo mane du ar trys kartus - "Raminta, Raminta lipnus sniegas...", "Raminta, Raminta aš eisiu ten ..., gerai? Raminta!". Vienu žodžiu, kur reikia ir kur nereikia, jis vis paminėdavo mano vardą, dėl kiekvieno menkniekio šaukdavo mane. Galu gale, man kilo didelis noras daugiau neatsiliepti į šį vardą:)). O kai aš pabandžiau Lukui kartoti jo vardą, kur reikia ir kur nereikia, jis supyko, sako - "kam man sakai "Lukai" dešimt kartų?".

Dabar savo kailiu patyriau, kaip nemalonu, kai tavo vardą kartoja be reikalo ir daug kartų...

6 komentarai:

  1. Nu ir prajuokinai :)) Labai pamokanti istorija :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Nezinau , as pats tokios "versijos" nesu girdejas. Istatyme parasyta- "be reikalo", ten neparasyta apie kieki. Galetu buti parasyta- neminek daugiau nei 10kartu per diena. Cia ir esme jog yra vidine nuostata (reikalinga-bereikalo) o ne isorinis faktorius (du kartai ar 8kartai). Manau jog is didelio rasto i krasta nuvaziavote.
    O tarp kitko "Dievas" nera net vardas-tai tik daiktavardis. Orginale toje vietoje minimas Jahve. Todel zydai nenoredami apsunkinti saves ir galvoti kada yra reikalas o kada nera isvis to vardo nevartojo- todel ir buvo kiti vardai-elshadai, elohim ir t.t. kuriu reikalas nebuvo reguliuojamas istatumu, o tuo labiau kiekis.
    Tai ka aprasei yra paprasciausiai ikyrejimas ir vaiko-mamos santykiai kurie tikrai neatsispidi istatymo raides ir Dievo vardo vartojimo. Zydai perskaite si traktata jumis akmeninims uzmustu(cia sarzas) kad savo varda drisote prilyginti Dievo vardui ir jo istatyma drisote prilyginti savo situacijai.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Anonimas gerai pastebėjo, kad čia paprasčiausiai vaiko-mamos santykiai, o ne teologinis traktatas :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. verta susimastyti ar isvis yra tas, kuris nenori, kad Jo varda minetume be reikalo.Juk visata tokia plati, o zmogaus mastymas toks siauras

    AtsakytiPanaikinti

Blog Widget by LinkWithin